دسته بندی مطالب

پست های اخیر

چک لیست تعمیر و نگهداری از بالابر هیدرولیکی (قسمت دوم) | انتخاب بهترین بالابر

در قسمت قبلی مبحث تعمیر و نگهداری بالابر هیدرولیکی، نکات مهمی از اهمیت سرویس و نگهداری اصولی از بخش‌های مختلف بالابر توضیح داده شد. “نگهداری از بالابر هیدرولیکی

در ادامه به بررسی سایر نکات و عوامل مختلف در حفظ و نگهداری بالابر اشاره خواهیم کرد :

  • عوامل محیط کار

وظایف تعمیر و نگهداری بالابر می‌تواند فراتر از خود بالابر، به محیطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، گسترش یابد. خطرات زیست محیطی برای تجهیزات و اپراتور خطر ایجاد می‌کند و برای جلوگیری از آسیب یا جراحت بابد به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرند.

در زیر برخی از مهم‌ترین موارد تعمیر و نگهداری منطقه کاری که به طور معمول انجام می‌شود، آورده شده است :

 

  • زباله‌ها، مایعات نشت شده و یا موادی که روی زمین ریخته‌اند را تمیز کنید.

 

  • به زمین‌های ناهموار مانند شیب‌ها، چاله‌ها و موانع طبیعی توجه کنید.

 

  • موانع بالای سر مانند خطوط برق، انشعابات و لبه‌های ساختمان و یا سایر سازه‌های اطلاع محیط توجه داشته باشید.

 

 

  • در سطوح لغزنده و ناپایدار، احتیاط کنید.

 

  • انسدادهای بینایی احتمالی و نقاط کور را ثبت کنید.

 

پیش از استفاده از بالابر، یک بازرسی بصری از محیط اطراف خود انجام دهید و هر یک از خطرات فوق را قبل از شروع کار برطرف کنید. هنگامی که اپراتورها، خودشان قادر به برطرف کردن خطرات نیستند، لازم است نگرانی خود را پیش از استفاده از بالابر به سرپرستان محل کار خود گزارش دهند.

  • نظافت و تمیزی

بخش مهمی از تعمیر و نگهداری معمول بالابر، اطمینان از تمیز نگه داشتن دستگاه است. بالابرها چه در محیط داخل و چه در فضای باز استفاده شوند، باید به طور مرتب تمیز شوند و گرد و غبار، کثیفی، روغن و لکه‌های ایجاد شده از بین بروند.

تمیز کردن بالابر، از آسیب زنگ زدگی و فرسایش رنگ جلوگیری می‌کند و باعث افزایش سطح بهداشت و ایمنی خواهد شد. تمیز کردن منظم قطعات و اجزای موتور، سیستم‌های هیدرولیک و … و اجزاء دیگر بالابر، تا حد زیادی به عملکرد مناسب دستگاه کمک کرده و از سایش زودهنگام قطعات کلیدی مانند پین و بوش‌ها و … جلوگیری می‌نماید.

نظافت بالابر

برنامه‌ریزی جهت نگهداری پیشگیرانه بالابر

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، کلید کاهش هزینه‌ها و خسارات تعمیر طولانی مدت، افزایش طول عمر بالابر و به حداکثر رساندن ارزش آن است. به طور کلی، باید برنامه‌ی نگهداری پیشگیرانه توصیه شده توسط سازنده را دنبال کنید. سرویس‌دهی منظم باید در فواصل زمانی تعیین شده بر اساس تعداد ساعات کار انجام گیرد.

کسب و کارها باید خدمات آتی و زمان تعویض قطعات را پیگیری و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. به خاطر داشته باشید که برای تعمیر تجهیزات، نیاز است که برای مدت مشخصی بالابر بلا استفاده بماند. بنابراین لازم است برنامه‌ریزی کنید که سرویس بالابر خود را زمانی که به دستگاه نیاز نیست یا زمانی که راه حل استفاده از بالابر جایگزین در دسترس است، مانند استفاده از یک بالابر اجاره‌ای، برنامه‌ریزی کنید.

ثبت داده‌های بازرسی بالابر

نگه داشتن رکوردهایی که در آن تمام فعالیت‌های تعمیر و نگهداری خود را در آن ثبت کرده‌اید، یک راه پیشگیرانه برای اطمینان از درستی انجام فرآیند نگهداری بالابرتان بحساب می‌آید.

این سوابق دلایل برخی از مشکلات را پیگیری می‌کنند تا بتوانید از خدمات گارانتی استفاده کرده و یا مشکلات تعمیرات بعدی را پیش‌بینی کنید.

همچنین اگر بالابر در بروز حادثه‌ای در محل کار دخیل است، داشتن گزارشات، یک روش مؤثر جهت حمایت از پرونده‌ی حقوقی شما در صورت نیاز به پرداخت غرامت افراد و یا سایر ادعاهای شرکت‌های بیمه می‌باشد.

امروزه، کسب و کارها می‌توانند به نرم افزار‌های موجود ثبت داده‌های سرویس و نگهداری از تجهیزات تکیه کنند و با کمک آن‌ها، تمام فعالیت‌های خدماتی را پیگیری نمایند، سرویس‌های آتی را برنامه‌ریزی کنند و برای زمان‌های خرابی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری، برآورد درستی داشته باشند.

انتخاب بالابر

نکات ایمنی و نگهداری بالابر هیدرولیکی

از آنجایی که تعمیر و نگهداری بالابرها و ایمنی، ارتباط مستقیم با هم دارند، دانستن نگرانی‌های ایمنی بالقوه مربوط به عادات نگهداری نادرست از بالابر، بسیار مهم است. برخی از رایج‌ترین انواع خطرات ایمنی مرتبط با نگهداری بالابر عبارتند از :

با توجه به اینکه بالابرها برای جابجایی افراد و تجهیزات در ارتفاع طراحی شده‌اند، رعایت الزامات ایمنی جهت جلوگیری از بروز حوادثی مانند سقوط، بسیار حائز اهمیت است. سقوط می‌تواند زمانی رخ دهد که نرده‌های محافظ سکوی بالابردچار نقص و ایراد باشند که گاهی به دلیل کنترل نادرست پیش از استفاده از بالابر، این اتفاق می‌افتد.

  • واژگونی بالابر

عدم تثبیت و تعادل نامناسب بالابر، می‌تواند منجر به واژگونی آن شود. بررسی کنید که همه‌ی کنترل‌ها، لاستیک‌ها و مکانیسم‌های بالابر به درستی کار می‌کنند تا از پایداری بالابر اطمینان حاصل شود و یا از برخورد با سایر اجسام نزدیک جلوگیری شود.

  • برق گرفتگی اپراتور

کارگرانی که روی بالابر و در ارتفاع کار می‌کنند، در صورت تماس تصادفی با کابل‌های برق بالابی سر، در معرض خطر برق گرفتگی قرار می‌گیرند. اطمینان از عملکرد صحیح و نگهداری صحیح کنترلرهای بالابر می‌تواند از خطر تماس تصادفی با خطوط برق جلوگیری کند.

برق گرفتگی

برای جلوگیری از خطرات ایمنی فوق، اقدامات لازم برای به حداقل رساندن خطر تصادف را بدانید. نکات ایمنی زیر را برای محافظت از همه‌ی افرادی که با بالابر یا اطراف آن کار می‌کنند، دنبال کنید :

  • آگاهی از استانداردهای ایمنی

استانداردهای ایمنی کار در ارتفاع و استفاده از بالابر را بشناسید و از آن‌ها پیروی کنید. سازمان ایمنی و بهداشت شغلی جهانی (OSHA) استانداردها و دستورالعمل‌های زیادی را در ارتباط با استفاده و همچنین الزامات تعمیر و نگهداری بالابرها تنظیم کرده است.

برای حفظ ایمنی محیط کار، لازم است افراد با این دستورالعمل‌ها و استانداردها آشنا شوند.

  • اطمینان از خدمات تعمیر و نگهداری

هنگام انجام تعمیرات بالابر، از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید. قطعات ارزان قیمت و تأیید نشده، از کیفیت لازم برخوردار نبوده و منجر به بروز مشکلات زیادی خواهند شد. همچنین در صورتی که با شرکتی جهت انجام خدمات تعمیر و نگهداری همکاری می‌کنید، از کیفیت خدمات و اصالت کارشان اطمینان حاصل کنید تا از سرمایه و ایمنی شما محافظت شود.

  • در زمینه‌ی آموزش اپراتورهایتان سرمایه‌گذاری کنید.

به منظور ایمن نگه داشتن محل کار، تا حد امکان روی آموزش اپراتورها سرمایه‌گذاری کنید. اپراتورهای تجهیزات باید یاد بگیرند از پروتکل‌های ایمنی پیروی کنند و برای انجام بازرسی‌های لازم و انجام خدمات معمول آموزش ببینند تا بتوانند مسائل ایمنی احتمالی دستگاه را شناسایی کنند.

  • یک برنامه‌ی اضطراری داشته باشید.

در شرایطی که می‌توانید هرکاری که ممکن است برای آموزش صحیح اپراتورها و پیروی از استانداردهای سختگیرانه‌ی تعمیر و نگهداری انجام دهید، اما شرایط اضطراری همچنان اتفاق می‌افتد.

داشتن یک طرح و پلن اضطراری که به اپراتورها در مورد نحوه‌ی رسیدگی به شرایط خاص آموزش می‌دهد، می‌تواند به محافظت از سلامت و ایمنی کارگران کمک کرده و تجهیزات و سازه‌های اطراف را از آسیب دیدگی‌ حفظ کند.

خدمات بالابر

بهترین خدمات نگهداری و تعمیرات بالابر را از کجا پیدا کنیم ؟

از فعالیت شرکت کلایر، در زمینه‌ی طراحی، تولید و تأمین انواع بالابرهای صنعتی و نفری سال‌های زیادی می‌گذرد. اعتبار و کیفیت محصولات این شرکت، سندی جهت اطمینان مشتریان به این شرکت را فراهم می‌کند.

یکی از خدمات شرکت کلایر، وجود تیم خدمات پشتیبانی، سرویس، نگهداری و تعمیرات انواع بالابرهای داخلی و خارجی می‌باشد. رزومه‌ی پربار و وجود پرسنل متخصص و مجرب در این زمینه‌، بهترین دلیل برای انتخاب کلایر جهت انجام خدمات تهیه، نگهداری و تعمیر بالابر شما می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیاز به استفاده از خدمات ما، کلیک کنید.

  پیشنهاد میکنم بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *