FA

 EN 

دسته بندی مطالب

پست های اخیر

7 چالش‌ اساسی کار در ارتفاع و استفاده از بالابر نفربر به عنوان یک راه حل مؤثر

بالابر نفربر

یکی از مفاهیمی که تقریبا تمامی صنایع در عصر حاضر ملزم به درک آن هستند، کار در ارتفاع است. این مسئله همچنین چالش بزرگی در بسیاری از کسب و کارها بحساب می‌آید که شاید استفاده از یک بالابر نفربر مناسب، راهکاری بزرگ برای حل این چالش باشد.

مفهوم استفاده از ارتفاع و عمودی شدن صنایع، و همچنین بهره‌گیری از بالابر نفربر یا بالابر نفری با ازدحام جمعیت و کمبود فضا جهت توسعه‌ی محیط‌های کاری، در سال‌های اخیر بسیار رایج بوده است.

در این بین صنایعی که بتوانند استفاده بهتری از فضای عمودی بکنند، می‌توانند رشد و توسعه بیشتری به نسبت سایر رقبا تجربه کنند. در ادامه این مقاله با اهمیت بهره‌گیری از ارتفاع و چالش‌ها و راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها در صنعت آشنا خواهیم شد.

انواع بالابر نفربر کلایر

اهمیت کار در ارتفاع در توسعه صنعت

عمودی شدن صنایع و استفاده از ارتفاع در عملکرد آن‌ها به دلایل متعددی صورت می‌گیرد. در زیر تعدادی از اصلی‌ترین دلایل عمودی شدن صنایع و استفاده از ارتفاع را بررسی می‌کنیم:

  • استفاده حداکثری و بهینه‌سازی فضا

استفاده از فضای عمودی به صنایع امکان می‌دهد تا فضای موجود را بهینه‌سازی کنند. با ساخت سازه‌های بلند و استفاده از فضای بالا، امکان استفاده بهتر از زمین و کاهش پرتی فضا وجود دارد.

معضل فضا در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات وجود دارد. می‌توان این محدودیت را با احداث طبقات و قفسه‌های اصولی، برطرف کرد.

اما پس از ایجاد فضای کافی، دسترسی به این فضا به شیوه‌ای کاربردی و ایمن از دیگر چالش‌هایی است که با استفاده از یک بالابر مناسب چه بالابر باری و چه بالابر نفربر، بسته به نیاز می‌توان به بهترین شکل ممکن آن را برطرف نمود.

بالابر انبار

  •  سرعت دسترسی به واحدهای مختلف

فرض کنید در کارخانه‌ای با مساحت 2000 متر مشغول به کار هستید. رفتن از ابتدا تا انتهای کارخانه جهت انجام یک فعالیت متداول برای شما آسان‌تر و سریع‌تر است، یا سوار شدن بر یک بالابر نفربر و فشردن دکمه و انتقال به طبقه فوقانی ؟

مسلما چیدمان محیطی بخش‌های مختلف یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. با بهره‌گیری از ظرفیت ارتفاع موجود و همچنین در اختیار داشتن تجهیزات مناسب حمل و نقل مانند بالابر نفربر ، می‌توان سرعت انجام امور و انتقال بین بخش‌های مختلف را ارتقاء بخشید.

  •  افزایش بهره‌وری و عملکرد پرسنل

جلوگیری از اتلاف انرژی کارکنان جهت جابجایی در فضای بزرگ یک کارخانه، تا حد زیادی از خستگی و فرسودگی کارکنان جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به حفظ انرژی برای انجام کارهای ضروری محوله و افزایش راندمان کاری و بهره‌وری مجموعه خواهد شد.

  •  صرفه‌جویی در هزینه‌ها

استفاده از فضای عمودی موجود بجای پرداخت هزینه اجاره یا خرید زمین جهت توسعه‌ی کسب و کار، یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مخارج بیزینس و در نتیجه بهره‌مندی بیشتر است.

هزینه‌هایی مانند خرید یا اجاره زمین، انجام اصلاحات و زیرساخت‌های لازم، ساخت محیط مناسب، هزینه‌های نگهداشت، تعمیر و تجهیز و بسیاری مخارج دیگر را می‌توان با بهره‌گیری از فضای عمودی و کار در ارتفاع، برطرف نمود.

مسئله‌ای که ممکن است در این بین ذهن شما را درگیر کند، دسترسی به ارتفاع است که برای این مسئله می‌توانید از بالابر نفربر متحرک یا ثابت و یا بالابر باری استفاده کنید.

بالابر نفری کلایر

در کل، عمودی شدن صنایع و استفاده از ارتفاع به دلیل بهره‌وری فضای بیشتر، توسعه ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها، توسعه شهرها و محیط زیست و افزایش سرعت رشد و توسعه رخ می‌دهد.

این تغییرات باعث بهبود عملکرد، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها می‌شود و به توسعه صنعت کمک می‌کند. همچنین، استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت، مانند بالابر نفربر در هنگام کار در ارتفاع می‌تواند ایمنی کارکنان را بهبود دهد و خطرات ممکن را کاهش دهد.

7 چالش کار در ارتفاع و نقش بالابر نفربر در رفع آن‌ها

عمودی شدن صنایع با وجود فواید و نتایج مثبتی که به همراه دارد، همیشه همراه با چالش‌های مربوط به خود بوده است.

حوادث کار در ارتفاع از جمله حوادث شایع در بسیاری از محیط‌های کاری و صنایع مختلف بشمار می ‌آید که با توجه به شدت حادثه اغلب خسارات زیادی به همراه داشته است.

در ادامه برخی از چالش‌های کار در ارتفاع به همراه راه‌های مدیریت و رفع آن‌ها را مرور خواهیم کرد :

1. احتمال بروز حوادث

از اصلی‌ترین چالش‌های کار در ارتفاع، خطرات و احتمال بروز حوادث است. استفاده از بالابر نفربر مناسب، آموزش‌های ایمنی کافی، استفاده از تجهیزات ایمنی و گذراندن دوره‌ها و تمرینات لازم، از روش‌های به حداقل رساندن این حوادث بشمار می‌آیند.

از حوادث رایج حین کار در ارتفاع و کار بر روی بالابر می‌توان به سقوط از ارتفاع، واژگونی بالابر، برخورد با اشیاء در ارتفاع و …. اشاره کرد.

سقوط از ارتفاع در محیط‌های کاری از رایج‌ترین عوامل مرگ و میر می‌باشد. “ مطالعه مطلب

سقوط از ارتفاع

2. دسترسی به نقاط سخت و دور افتاده

محدودیت دسترسی به نقاط مختلف در قسمت‌های مرتفع، از مسائلی است که کار در ارتفاع را دشوار می‌کند. استفاده از یک بالابر نفربر متناسب با محیط و نیاز، می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

ماهیت بالابر انتقال عمودی افراد و تجهیزات به ارتفاع است. با وجود این، برخی از بالابرها با دسترسی افقی که ایجاد می‌کنند، افراد را قادر می‌سازند تا به بسیاری از نقاطی که با حرکت عمودی قابل دسترسی نیستند، دسترسی داشته باشند.

3. تغییرات شرایط محیطی و آب و هوایی

شرایط آب و هوایی مانند بادهای شدید، باران، برف و یا افزایش و کاهش دما در زمان کار در ارتفاع بخصوص در فضای باز، می‌تواند چالش‌های قابل توجهی برای کارکنان ایجاد کند.این شرایط ممکن است پایداری کار در ارتفاع، قدرت بینایی و ارتباطی، کنترل شرایط و … را تحت تأثیر قرار دهند. در این هنگام بهترین راهکار استفاده از تجهیزات مناسب و ایمن است.

یک بالابر نفربر مناسب، می‌تواند در برابر بسیاری از شرایط آب و هوایی مقاومت کافی داشته باشد. با وجود این توصیه می‌شود در شرایط جوی نامساعد از کار در ارتفاع اجتناب شود.

” نحوه کار بر روی بالابر در شرایط آب و هوایی نامساعد “

رعد و برق و کار در ارتفاع

4. نگهداری و بازرسی بالابر

دسترسی به ارتفاع ممکن است با تجهیزات مختلفی انجام گیرد اما ایمن‌ترین و مناسب‌ترین وسیله برای کار در ارتفاع، بالابر است. یک بالابر نفربر متحرک یا ثابت به منظور عملکرد مناسب نیازمند سرویس و بازرسی‌های منظم است.

کارایی هر نوع ماشین آلات صنعتی، بستگی به شرایط نگهداری آن دستگاه دارد. بالابر هم مانند هر دستگاه دیگری نیازمند انجام سرویس‌های دوره‌ای، اقدامات تعمیری بموقع و همچنین شرایط نگهداری بالابر نفربر می‌باشد.

لازم است به طور منظم بالابر نفربر خود را از لحاظ عملکرد و وضعیت ظاهری و سیستمی قبل از هر بار استفاده از بالابر و به طور دوره‌ای و منظم تحت بررسی قرار داده و مطابق چک لیست موجود شرایط آن را تحت کنترل قرار دهید.

5. آموزش و صلاحیت کارکنان

یکی از چالش‌های کار در ارتفاع، صلاحیت افراد جهت استفاده از تجهیزاتی مانند بالابر نفربر است. مطابق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت و ایمنی شغلی جهانی (OSHA) آموزش افرادی که قرار است از بالابر استفاده کنند، از الزمات پیش از استفاده از بالابر نفربر می‌باشد.

افرادی که قرار است با بالابر نفربر کار کنند، لازم است آموزش‌های لازم ایمنی و همچنین نحوه کار با دستگاه را گذرانده باشند. مؤسسات مختلفی وجود دارند که آموزش‌ها و تمرینات لازم را به افراد ارائه و پس از اخذ صلاحیت، گواهینامه استفاده از بالابر را به آنان ارائه می‌دهند.

6. کیفیت مناسب بالابر نفربر

حتما تا به اینجا با اهمیت استفاده از یک وسیله مناسب جهت کار در ارتفاع آشنا شده‌اید. بالابر نفربر کلایر از مناسب‌ترین تجهیزات جهت کار در ارتفاع است.

کلایر که به عنوان یکی از تولیدکنندگان بالابر نفربر و بالابر صنعتی و همچنین همسطح کننده (داک لولر) شناخته می‌شود، محصولات خود را با بهترین کیفیت و استانداردهای موجود تولید و عرضه می‌کند.

همواره برای بسیاری از کسب و کارها داشتن تجهیزات با کیفیت بالا در اولویت بوده است. بنابراین توصیه می‌شود در هنگام انتخاب تجهیزات کار در ارتفاع از جمله بالابر نفربر هم به این مسئله دقت کافی داشته باشید.

آموزش کارکنان

7. نقص و خرابی بالابر

نقص و خرابی تجهیزات بخصوص بالابر نفربر ، یک موضوع جدی است که باید هرچه سریع‌تر مورد توجه قرار گیرد.

قطعات بالابر هم مانند هر دستگاه دیگری ممکن است دچار فرسودگی، خرابی و مشکلاتی شوند که نیاز به رسیدگی و تعمیر داشته باشند. اقدام به موقع می‌تواند از شدیدتر شدن این مشکلات جلوگیری و از وارد شدن هزینه زیاد و توقف طولانی مدت پروژه جلوگیری کند.

شرکت کلایر دارای یک واحد خدمات پس از فروش جهت رسیدگی به امور خدمات تعمیر و نگهداری بالابر با نام تجاری رندیک می‌باشد که آماده ارائه خدمات به سرتاسر کشور در سریع‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

تعمیر بالابر

بالابر نفری مناسب را از کجا تهیه کنیم ؟

در اینجا، ما به بررسی چالش‌های مهم کار در ارتفاع با استفاده از بالابر نفربر پرداختیم و راهکارها و هزینه‌های مرتبط با هر یک از آن‌ها را بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و آموزنده بوده باشد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت کلایر تماس بگیرید.

  پیشنهاد میکنم بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *