FA

 EN 

دسته بندی مطالب

پست های اخیر

کاربردهای بالابر متحرک در تعمیر و نگهداری واحدهای صنعتی

بالابر متحرک

بالابر متحرک تعمیر و نگهداری، همانطور که از نام آن مشخص است، دستگاهی کاربردی به منظور تسهیل انجام یکی از اصلی‌ترین اقدامات در یک مجموعه صنعتی (کارخانه، کارگاه و …) یعنی فرآیند تعمیر و نگهداری می‌باشد.

تعمیر و نگهداری صنعتی، مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های سیستماتیک با هدف حفظ و بهینه‌سازی کارایی عملیاتی ماشین آلات، تجهیزات و تأسیسات مختلف در بخش‌های تولیدی و صنعتی می‌باشد.

برنامه‌ریزی مناسب و در اختیار داشتن نیروها و تجهیزات مناسب جهت تعمیر و نگهداری یک مجموعه صنعتی، یکی از ارکان حفظ پیشرفت و بهینه‌سازی یک محیط صنعتی بشمار می‌آید. در این راستا وجود یک بالابر متحرک جهت انجام بسیاری از فعالیت‌ها در ارتفاع می‌تواند تا حد زیادی انجام این خدمات را تسهیل کند.

مشاهده انواع ” بالابر متحرک صنعتی

کاربرد بالابر متحرک در تعمیر و نگهداری 

بسیاری از فعالیت‌های خدماتی و تعمیراتی در یک محیط کاری در ارتفاع انجام می‌گیرد. مواردی مانند تعمیر و نصب تأسیسات، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های امنیتی، نظافت و شستشو، انجام تعمیرات در سقف و دیواره‌های فوقانی سوله‌ها، ساختمان‌ها و ….

کاربرد بالابر در نظافت در ارتفاع

موارد فوق تنها بخشی از فعالیت‌های تعمیر و نگهداری در یک واحد صنعتی هستند که برای انجام ایمن‌ و راحت‌ آن‌ها می‌توان از یک بالابر متحرک تعمیر و نگهداری استفاده کرد.

بالابر سیار صنعتی
 

بالابرها با توجه به کاربرد و محیطی که قرار است استفاده شوند، در انواع مختلفی موجود هستند. انتخاب بالابر متحرک مناسب با نیاز، یکی از مهم‌ترین مراحل در دستیابی به اهداف نگهداری از مجموعه‌های صنعتی می‌باشد. در این راستا کارشناسان کلایر، آماده ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان جهت رسیدن به بهترین نتیجه می‌باشند.

اهداف اصلی تعمیر و نگهداری یک واحد صنعتی

هدف اساسی تعمیر و نگهداری صنعتی، حفظ قابلیت اطمینان و کارایی دارایی‌های صنعتی است. این دارایی‌ها شامل ماشین‌آلات، خطوط تولید، بنا و زیرساخت‌ها و سایر اجزاء کلیدی ضروری برای فرآیند چرخه تولید است.

از اهداف اصلی پرداختن منظم به نگهداری و تعمیر می‌توان به این موارد اشاره کرد :

  • افزایش عمر مفید و حفظ سرمایه

تعمیر و نگهداری منظم می‌تواند عمر مفید تجهیزات در یک واحد صنعتی را افزایش دهد. با انجام تعمیرات و سرویس منظم، از فرسودگی زودرس و خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری می‌شود.

با انجام تعمیرات و سرویس‌های منظم، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حفظ و از کاهش ارزش‌ آن‌ها جلوگیری می‌گردد.

  • به حداقل رساندن زمان توقف پروژه

تعمیر و نگهداری صنعتی در صورتی که همراه با برنامه و تجهیزات مناسب انجام گیرد، می‌تواند پیش از تبدیل شدن نقص‌های جزئی به خرابی‌های بزرگ، این مسائل را شناسایی و رفع کند.

این مسئله از توقف پروژه ناشی از خرابی تجهیزات و یا فرسودگی ساختمان پیشگیری کرده و باعث ادامه روند کار حتی در حین انجام تعمیرات جزئی می‌شود.

  • بهینه‌سازی کارایی تجهیزات و تأسیسات

کارایی و عملکرد ماشین آلات و تأسیسات به مرور زمان با افت مواجه می‌شود. با رسیدگی مداوم به آن‌ها و انجام سرویس‌های لازم، عملکرد آن‌ها در حد مطلوب حفظ می‌شود و در نتیجه منجر به بهینه‌تر شدن فرایندهای یک مجموعه صنعتی می‌گردد.

  • افزایش ایمنی

ایمنی در محیط‌های صنعتی یکی از اولویت‌های همیشگی سازمان‌های ایمنی شغلی بوده است. فرسودگی تأسیسات و تجهیزات و همچنین ساختمان‌ها، از مواردی هستند که احتمال بروز حوادث را افزایش و ایمنی را کاهش می‌دهند.

عدم رسیدگی مداوم به این موارد و اهمیت ندادن به روند تعمیرات و نگهداری آن‌ها چه بر اساس فقدان تجهیزات دسترسی و چه بر اثر فقدان نیروهای مورد نیاز، می‌تواند منجر به کاهش ایمنی در محیط صنعتی گردد.

 

بالابر صنعتی

  • بهبود کیفیت محصول و توسعه کسب و کار

زمانی که در یک واحد صنعتی، چالش خرابی و نقص مکرر در تجهیزات و تأسیسات وجود داشته باشد، برتمامی قسمت‌های مجموعه تأثیرگذار خواهد بود.

از جمله موارد قابل مشاهده، تأثیر مستقیم بر کیفیت خدمات و محصولات واحد صنعتی است. اگر به طور مکرر و بر اثر عدم توجه به مبحث تعمیرات و نگهداری، خط تولید و یا بخش‌های مختلف با توقف و مشکل مواجه شوند، در روند کلی کسب و کار تأثیر منفی خواهد داشت.

چالش انجام تعمیر و نگهداری در ارتفاع

از مهم‌ترین نکات جهت انجام تعمیرات و نگهداری در محیط‌های صنعتی، بخصوص در ارتفاع، بحث دسترسی می‌باشد.

دسترسی به ارتفاع جهت انجام بسیاری از امور از جمله تعمیرات سقف‌ها، تعویض و یا تعمیر سیستم‌های روشنایی، نظافت و شستشو و … از جمله فعالیت‌هایی هستند که همگی نیازمند دسترسی به قسمت‌های مرتفع مجموعه صنعتی دارند.

علاوه بر این دسترسی، مواردی از جمله قابلیت انعطاف‌پذیری، حمل ابزارآلات به ارتفاع و همچنین اطمینان از ثبات در ارتفاع، از مواردی هستند که به طور کلی در هنگام کار در ارتفاع به آن توجه می‌شود.

اما راهکار برای پاسخگویی به این چالش‌ها و دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده جهت تعمیرات و نگهداری محیط‌های صنعتی چیست ؟

نقش بالابر متحرک در موفقیت تعمیر و نگهداری واحدهای صنعتی

بسیاری از خدمات تعمیر و نگهداری در مجموعه‌های صنعتی، خدماتی است که در ارتفاع انجام می‌شوند. برنامه تعمیر و نگهداری، مراحل مختلفی دارد که در مقاله‌ای مجزا به آن خواهیم پرداخت. اما در این قسمت، به معرفی یک دستگاه کاربردی جهت دسترسی به ارتفاع خواهیم پرداخت :

بالابر متحرک دستگاهی با قابلیت انتقال افراد و تجهیزات به ارتفاع با بالاترین سطح ایمنی و ثبات می‌باشد. این دستگاه همانطور که از نامش مشخص است، قابلیت حمل و جابجایی دارد و می‌توانید آن را در قسمت‌های مختلف مجموعه خود استفاده کنید.

بالابر نفربر صنعتی

از مزایای استفاده از یک بالابر متحرک در انجام خدمات تعمیر و نگهداری یک واحد صنعتی می‌توان به این موارد اشاره کرد :

  • ایمنی و استحکام بالای بالابر متحرک

سقوط از ارتفاع یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ در محیط‌های صنعتی بشمار می‌آید. دلایل مختلفی می‌توان برای بروز این حادثه ذکر کرد اما یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، استفاده از تجهیزات نامناسب جهت انتقال افراد به ارتفاع است.

بسیاری از واحدهای صنعتی از نردبان، لیفتراک و یا تجهیزات بظاهر خلاقانه استفاده می‌کنند اما پیش از استفاده از این تجهیزات جهت کار در ارتفاع، باید با کاربرد اصلی هرکدام آشنا شوید.

به عنوان مثال، نردبان دسترسی به ارتفاع برای کوتاه مدت و انجام فعالیت بسیار سبک با ارتفاع پایین مناسب است. حمل تجهیزات به ارتفاع با استفاده از نردبان و یا سعی در دسترسی به قسمت‌های دور از دسترس بر روی نردبان، از دلایل شایع سقوط از ارتفاع هستند.

اما بالابر متحرک، دستگاهی است که نیاز شما برای انجام تعمیرات در ارتفاع در محیط کارتان را برطرف می‌کند. با استفاده از این دستگاه، قادر خواهید بود با اطمینان و ایمنی بالا در ارتفاع کار کنید.

البته توجه داشته باشید که به طور کلی کار در ارتفاع با ریسک بالایی همراه است و پیش از انجام این کار لازم است افراد آموزش‌ کافی در این ارتباط دیده باشند.

سقوط از ارتفاع

  • افزایش سرعت و بهره‌وری

تعمیر و سرویس تجهیزات در ارتفاع با استفاده از بالابر، به افراد این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتری به قسمت‌های مدنظر دسترسی پیدا کرده و کارشان را سریع‌تر انجام دهند.

در استفاده از بالابر، نیازی به حضور افراد برای نگه داشتن دستگاه و یا رساندن ابزارآلات به فرد نیست زیرا دستگاه با استفاده از جک‌های نگهدارنده، مستقر شده و ابزار نیز قابل حمل بر روی پلتفرم دستگاه می‌باشند.

بنابراین علاوه بر افزایش سرعت انجام کار‌، با حذف نیروهای اضافی، بهره‌وری در محیط نیز افزایش می‌یابد.

  • بهبود کیفیت کار

زمانی که فرد جهت تعمیر یک قطعه در ارتفاع، در موقعیتی مستحکم و مناسب قرار بگیرد، می‌تواند با دقت و آزادی عمل بیشتری کار کند. همین مسئله منجر به بهبود نتیجه فعالیت وی و در نتیجه بهبود کیفیت روند کاری واحد صنعتی می‌شود.

  • کاربری چندمنظوره بالابر

بالابر متحرک این امکان را به شما می‌دهد که برای مصارف مختلف و در قسمت‌های مختلف مجموعه خود، از آن استفاده کنید. قابلیت جابجایی آسان این دستگاه، کار را برای حمل بسیار آسان می‌کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید ” کاربردهای متنوع بالابر متحرک

بالابر تعمیرات
 

راهنمای انتخاب بالابر متحرک صنعتی مناسب

در انتخاب یک بالابر متحرک، نکات زیادی وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کافی داشته باشید. در یک مقاله مجزا به طور کامل در مورد این مسئله صحبت شده است.

راهنمای انتخاب بالابر متحرک

اما یکی از قابل اطمینان‌ترین روش‌ها، دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان با دانش و تجربه در زمینه بالابر می‌باشد. کلایر، آماده ارائه مشاوره تخصصی انتخاب بالابر به شما می‌باشد.

  پیشنهاد میکنم بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *