FA

 EN 

دسته بندی مطالب

پست های اخیر

راهنمای استفاده از بالابر تک نفره در نظافت و شستشو در ارتفاع

بالابر تک نفره

بالابر تک نفره یکی از انواع بالابرهای نفری و صنعتی پرکاربرد در صنایع و خدمات مختلف در ارتفاع است. یکی از فعالیت‌های معمول در انواع ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری و تفریحی که در نگهداری و حفظ آن‌ها بسیار مؤثر است، نظافت و شستشو می‌باشد.

مشاهده ” انواع بالابر

نظافت در ارتفاع یکی از چالش‌های بسیاری از مجتمع‌های تجاری-تفریحی و سازه‌های مرتفع دیگر بوده است. در سال‌های گذشته حوادث بسیاری در هنگام تمیزکاری در ارتفاع، شستشوی پنجره‌ها، لامپ‌ها و لوسترها، نظافت نمای ساختمان و … رخ داده است.

استفاده از تجهیزات ناایمن جهت نظافت در ارتفاع مانند نردبان‌ها و چهارپایه‌های بلند از اصلی‌ترین دلایل سقوط از ارتفاع حین نظافت بشمار می‌رود.

اهمیت نظافت و شستشوی ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری

نظافت و شستشو در ارتفاع برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد و از جنبه‌های مختلف اقتصادی، نشاط اجتماعی، روحیه ساکنین و عابرین و … حائز اهمیت است.

در ادامه به برخی از اهمیت‌های نظافت و شستشو در ارتفاع برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری اشاره خواهیم کرد :

  • حفظ ظاهر و زیبایی ساختمان

به مرور زمان شرایط اقلیمی و جوی باعث نشستن غبار و آلودگی‌های محیطی بر روی قسمت‌های بیرونی و داخلی یک ساختمان می‌شود.

اگر به طور مرتب عملیات گردگیری و شستشو برای زدودن این آلودگی‌ها انجام نشود، ظاهر و نمای ساختمان از لحاظ بصری جذابیت خود را از دست داده و زحمات در راستای ساخت یک بنای زیبا در ابتدای پروژه، از بین خواهد رفت.

شستشو در ارتفاع

  • جلوگیری از خسارات و افزایش طول عمر ساختمان

برخی آلودگی‌های موجود در هوا می‌توانند به مصالح بکار رفته در ساختمان آسیب برسانند و باعث فرسودگی آن‌ها شوند.

همچنین تجهیزات بکار رفته در ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری باید به طور مرتب از آلاینده‌ها پاک شوند در غیر اینصورت عمر مفید تجهیزات کاهش می‌یابد خرابی‌ها افزایش خواهد یافت.

کثیفی و رسوبات بر روی سطوح می‌توانند باعث خوردگی و زنگ‌زدگی مصالح و تجهیزات ساختمانی شوند. با نظافت و شستشوی منظم این سطوح، از چنین خساراتی جلوگیری کنید.

  • حفظ ارزش سرمایه‌گذاری

ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری اغلب به عنوان یک سرمایه‌گذاری مهم محسوب می‌شوند. نظافت و شستشوی منظم، ارزش این سرمایه را حفظ کرده و به حفظ دوام و ارزش ساختمان کمک می‌کند.

معمولا در هنگام خرید و فروش، کثیف بودن سطوح و قسمت‌های مختلف ساختمان، روی قیمت خرید و یا اجاره آن تأثیر گذار است.

نکات انتخاب بالابر تک نفره مناسب

  • جلوگیری از بروز حوادث (آتشسوزی و …)

حوادث زیادی ممکن است در مجتمع‌های تجاری بزرگ و یا سایر محیط‌ها بر اثر وجود آلاینده‌ها اتفاق بیفتد. از جمله این حوادث می‌توان به آتشسوزی ناشی از وجود آلاینده‌های اشتعال‌زا در سقف‌ها و فضاهای دور از دسترس اشاره کرد.

همچنین تجمع آلودگی‌ در محیط، ممکن است باعث ابتلای افراد حاضر در محیط به انواع بیماری‌های تنفسی، پوستی و … شود.

آشنایی با کاربردهای ” بالابر صنعت نساجی

آتشسوزی در ارتفاع

انواع فعالیت‌های نظافتی در ارتفاع ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری و …

فعالیت‌های نظافتی و شستشویی در ارتفاع که معمولا در ساختمان‌های مرتفع و مجتمع‌های تجاری-تفریحی انجام می‌گیرند، شامل موارد زیر می‌شوند :

  • شستشوی شیشه‌ها و پنجره‌ها

شستشوی پنجره‌های ساختمان‌ها و واحدهای مرتفع، از جمله فعالیت‌های نظافتی اصلی در بسیاری از مراکز تجاری بحساب می‌آید.

در بسیاری از مراکز به دلیل جذابیت ظاهری، از پنجره‌ها و حتی دیوارهای شیشه‌ای استفاده زیادی می‌شود که اگر برای نظافت این پنجره‌ها و شیشه‌ها برنامه‌ریزی نشود، نتیجه‌ای عکس داشته و باعث کثیف جلوه دادن ظاهر ساختمان می‌شود.

  • نظافت دیوارها و نمای داخلی و بیرونی

دسترسی به قسمت‌های بالایی دیوارهای داخلی و بیرونی یک ساختمان (چه تجاری و چه غیر تجاری) همیشه دشوار و چالش برانگیز است.

اما اگر غبارها و ذرات آلاینده از این قسمت‌ها تمیز نشوند، ممکن است خطراتی برای سلامتی افراد و همچنین احتمال بروز حوادث و در انتها کثیف بودن ظاهر بنا شود.

  • تمیزکاری و شستشوی سقف و پوشش‌ها

سقف ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری تفریحی، از قسمت‌هایی است که محل تجمع آلودگی و گرد و غبارهای پراکنده در محیط است. نظافت و تمیزکاری این قسمت‌ها امری ضروری و البته دشوار می‌باشد.

نظافت در ارتفاع
 
  • نظافت تجهیزات و تأسیسات

تأسیسات و تجهیزاتی که در قسمت‌های فوقانی ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری تفریحی وجود دارند از جمله تجهیزات روشنایی، سیستم‌های تهویه، تجهیزات امنیتی و … در صورت عدم رعایت مباحث نظافتی، کارایی مناسب خود را از دست می‌دهند.

به عنوان مثال چراغ‌هایی در سقف یک مجتمع بزرگ را در نظر بگیرید که با گرد و غبار پوشیده شده‌اند و نور کافی را به محیط منتقل نمی‌کنند. بنابراین کارایی خود را از دست خواهند داد.

  • سایر امور نظافتی در ارتفاع

ممکن است در مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های مختلف با توجه به حوزه فعالیتی و کارایی‌های متفاوت هر کدام، نیاز به نظافت و شستشو در ارتفاع برای اهداف و موارد مختلفی وجود داشته باشد.

تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، سایه‌بان‌ها و … نمونه‌هایی از این موارد هستند که ممکن است نیاز به نظافت داشته باشند.

چرا استفاده از بالابر تک نفره به منظور نظافت و شستشو در ارتفاع ؟

تا این قسمت از مقاله با اهمیت نظافت و شستشو در ارتفاع برای ساختمان‌ها و … آشنا شدید. اکنون سوالی که ممکن است برای بسیاری از صاحبان این بناها و یا پیمانکاران نظافتی پیش بیاید، بهترین روش برای دسترسی به این ارتفاع و انجام نظافت است.

چالش دسترسی ایمن و آسان به ارتفاع، همیشه وجود داشته است. یکی از تجهیزاتی که بسیاری از مشکلات برای نظافت در ارتفاع را برطرف می‌کند، بالابر تک نفره است.

استفاده از بالابر تک نفره، از جمله روش‌های مؤثر و کارآمد جهت نظافت ساختمان‌های مرتفع می‌باشد. در ادامه به بررسی برخی مزایای بهره‌گیری از بالابر جهت کار در ارتفاع در هنگام نظافت خواهیم پرداخت :

  • دسترسی به ارتفاعات بلندتر با بالابر تک نفره

بالابر تک نفره دستگاهی است که به منظور دسترسی به ارتفاعات مختلف با دسترسی‌های مختلفی طراحی می‌شود. با توجه به حداکثر ارتفاع دسترسی مورد نیاز و همچنین فضای مد نظر جهت استفاده از دستگاه، باید بالابر تک نفره متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

دسترسی به ارتفاعات مختلف، به فرد نظافت کننده این اجازه را می‌دهد که بدون زحمت به قسمت‌های مختلف در ارتفاع دسترسی داشته باشد و عملیات نظافتی خود را با سهولت و سرعت بیشتری انجام دهد.

بالابر نظافت

  • پایداری و ایمنی بالابر تک نفره

ایمنی همیشه باید در اولویت کار باشد. کار در ارتفاع بخصوص همیشه با خطرات بالقوه‌ای همراه است. نظافت پنجره‌ها و دیوارهای بلند، همیشه با حوادثی همراه بوده است.

سالانه افراد زیادی بر اثر سقوط از روی داربست، نردبان، چهارپایه و …. در هنگام تمیزکاری دچار آسیب‌های مختلف و حتی مرگ می‌شوند.

از ایمن‌ترین تجهیزات کار در ارتفاع، بالابرها هستند. بالابر تک نفره با استحکام بالای خود، این اجازه را به افراد می‌دهد که به راحتی تجهیزات مورد نیاز برای نظافت را همراه خود در ارتفاع حمل کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

مقایسه ” ایمنی بالابر در برابر داربست

  • بهبود کارایی، زمان و هزینه

بالابر تک نفره به مسئولین نظافت و شستشو در ارتفاع این امکان را می‌دهند که وظایف خود را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهند.

این دستگاه تنها با فشردن یک دکمه فرد را به ارتفاع مد نظر منتقل کرده و با قابلیت انعطاف‌پذیری که به افراد می‌دهد، زمان انجام کار را بسیار کاهش می‌دهد. افزایش سرعت و سهولت کار در ارتفاع، کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.

  • قابل استفاده در محیط‌های مختلف

فضا و سطوح مختلف، نیازمند شرایط خاصی برای انجام عملیات کار در ارتفاع هستند. بالابر تک نفره این قابلیت را دارد که مطابق با نیاز کارفرما سفارشی سازی شود تا از لحاظ حرکت در سطوح مختلف همچنین با شرایط آب و هوایی مختلف، منطبق گردد.

  • سهولت جابجایی و نگهداری بالابر تک نفره

جابجایی بالابر تک نفره با وجود چرخ‌های این دستگاه و همچنین وزن کمی که دارند، فرایندی است که یک نفر می‌تواند به راحتی انجام دهد.

همچنین ابعاد بالابر طوری طراحی شده است تا در یک محیط کوچک قابل نگهداری باشد. عبور از معابر باریک و کوتاه نیز از دیگر مزایای این دستگاه بشمار می‌آیند.

بهترین بالابر تک نفره را از کجا پیدا کنیم ؟

انتخاب مناسب‌ترین بالابر تک نفره به فاکتورهای زیادی از جمله نیازسنجی و موارد استفاده، ویژگی‌های ایمنی، قابلیت حمل و نقل آسان، قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش، کیفیت ساخت، قیمت متناسب دستگاه، اعتبار تولیدکننده و …. بستگی دارد.

بالابر نفری کلایر

شرکت کلایر، تمامی این فاکتورها جهت انتخاب یک بالابر تک نفره با خیال راحت را دارا می‌باشد و می‌تواند تجربه خوبی برای استفاده از یک بالابر با کیفیت و ایمن جهت انجام امور مختلف از جمله نظافت و شستشوی ساختمان‌ها در ارتفاع را برای شما رقم بزند

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان کلایر ارتباط بگیرید.

  پیشنهاد میکنم بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *